Livets kallaste.
Hej hej
För en vecka sedan hade vi rejält kalla dagar här nere hos oss. Åtminstone var det kallt för att vara längst söderut i vårt avlånga land.
En morgon då jag stegade ner till bryggan och min lilla isvak så var det hela -14 grader i luften och termometern i vattnet visade på ynka 0,2 grader.


Det där var mitt livs kallaste bad någonsin, åtminstone när jag kom upp ur vattnet. Uppfriskande kan jag nog påstå. Jag var väl förberedd med mycket kläder och extra varmt på händer och fötter. Naturligtvis ska man vara försiktig när det är så kallt, och inte vara alltför dumdristig.

Någon dag senare hade jag sällskap av Tina, och den morgonen hade kvicksilvret stigit i luften och dagen var gråmulen, alldeles lugn och så vacker.


Men isvaken var kvar och vattnet var fortfarande strax över fryspunkten.

Hemma väntade Stefan med riktig hotellfrukost. Det är dagar som de här, som gör vintern så mycket trevligare,

Dagens citat:
Till dig som bara ser svårigheter: du kommer få rätt.
Till dig som bara ser möjligheter: du kommer få rätt.
Ha en bra eller dålig dag, du väljer. Välj klokt.
Ha en riktigt fin fredag.
Kram Annika











































































































