Så vacker väg till vår sommarby.
Hejsan.
Många vägar bär till Rom … eller hit, till vår fina sommarby. En av alla vägarna är lite extra vacker. Det är när man kommer från Möllegatan (vägen mellan Komstad och Östra Vemmerlöv) och svänger in på Slottsvägen. Där är det en allé som går genom de vackra kohagarna och leder ner till Gylleboslott och till sjön. Mellan sjön och allén ligger det områden med stugor på båda sidorna. Vi bor i den västra delen av området.

När jag en morgon var ute med hundarna på sin första kissrunda så kunde jag inte låta bli att hänga kameran över axeln. Det var ju så himla fint med dimman som låg längst borta på fältet och solen som lekte i de gyllene löven.


Vid pumphusvägen har ett par stora tomter styckats om och en ny gullig liten väg har anlagts. Det ska bli spännande att se hur det kommer att bli där framöver.

Vid Brahevägen hade grisarna varit och kalaset under natten. De flesta har dock satt upp staket eller eltråd, så svinen har inte lika lätt att pigga upp i grannskapet som förr, men de gör sina tappra försök.

Men med grisar eller ej, så är vårt Gyllebo allt bra vackert ändå.

Dagens citat:
Höst
Dansa med vindarna. Sjung med fåglarna. Fall med löven mot jorden. Slå rot och vänta på solen.
Ha en härlig dag.
Kram Annika

Så vacker väg till vår sommarby. Läs mer »




































































































