Dålig planering.
Hej hej
Att fylla år precis efter jul och nyår det får man väl ändå säga är en smått dålig planering av föräldrarna. (hmmm …. föräldrarna i det här fallet, är faktiskt bland annat jag själv)

Fyller år precis efter jul, ja det är just vad min dotter gör. Hon fyller år bara ett par dagar efter Trettondagen. Trots att jag alltid ansträngt mig för att göra mitt bästa så hon inte ska få mindre presenter eller att hennes dag ska bli mindre uppmärksammad, så är det ändå som om vi alla är lite mättade på festligheter när Amandas födelsedag kommer.

Som så ofta på Amandas födelsedag, så var det kallt och lite småblåsigt i år. Jag startade min morgon med en runda ner till sjön.


Hur vädret var den där dagen för 31 år sedan, ja det minns jag inte alls. Jag minns bara den stora lyckan jag kände när jag fick ta emot mitt andra flickebarn den där morgonen. Min fina Amandatös som fick se dagens ljus på en trång liten toalett på Ystads BB.


Sin 31:a födelsedag firade Amanda hemma i Tomelilla med tårta och sju sorters kakor.

Amanda har verkligen talang för bakning och det hon gör blir både gott och vackert. Jag är ganska säker på att den talangen kommer från min egen mamma Ingrid, som ju var en stjärna i köket.


Att träffas för att fira en födelsedag var förstås väldigt trevlig, och extra mysigt var det att få träffa de två små barnbarnen såklart.



Om vi nu ska prata om lite dålig planering, så är väl lille Nicolajs födelsedag inte heller världsbäst planerad. Den infaller ju faktiskt på samma dag som jag är född. Men jag delar gärna dagen med den här goa killen, såklart! Barn är mer än välkomna närhelst de än behagar att komma!


Dagens citat:
Omfamna att bli äldre. Livet är dyrbart, och när du har förlorat många människor inser du att varje dag är en gåva!
~Meryl Streep~
Ha en fin måndag.
Annika
























































































