Vinter och blötsnö
Hej hej
Förra fredagen vaknade jag upp till ett vintrigt och vitt landskap.

Efter några långa arbetsdagar kände jag mig såklart sugen på att ge mig ut i skogen, och när det nu såg så vintrigt och härligt ut så kunde ingenting sätta stopp.


I takt med att dagen började gry så förvandlades de vackra vita snöflingorna till ofantligt stora regndroppar istället.

Även om jag alltid är ordentligt utrustad, och klädd för olika sorters väder och vind, så tror jag nog aldrig att jag blivit så här genomblöt som jag blev. När jag väl kom hem så fick jag sitta en lång stund framför brasan för att torka och få upp värmen. Ingen av djuren verkade heller så sugna på att gå ut något mer. Det var ju tur för mig, för jag var faktiskt inte heller så begiven på mer utevistelse den dagen.

Istället njöt vi alla av en skön dag inne i stugvärmen. När solen lyste med sin frånvaro så fick en härlig bukett tulpaner lysa upp min värld istället.

En sen kväll i förra veckan såg jag att det var en vacker halo runt månen. Det är allt något speciellt med månen tycker jag!!


Dagens citat:
Lycka handlar inte om att få allt som du vill ha, utan det handlar om att njuta av allt du har.
Det är inte riktigt likt mig, men i år längtar jag faktiskt en smula efter ljuset och värmen, ja, jag längtar lite grann efter våren nu.
Ha det bäst. Kram Annika
































































































