Jag älskar oktober.
Hejsan.
Oktober månad är en fantastisk månad, och faktiskt väldigt underskattad tycker jag.


Tidiga mognar i oktober är ofta fantastiskt vackra och stämningsfulla. Skogens mustiga höstdoft är som rena parfymen för själen. En tur i naturen gör underverk för både kropp och knopp.


Förra helgen hade jag ganska mycket sysslor som skulle prickas av från min ”att göra lista”. Men en stilla promenad till bryggan och en simtur i sjön fick livsandarna att kvickna till igen. Lite som en laddningsstation att tanka gratis energi inför dagen.


Kanske är vattnet i sjön som skönast också nu i oktober. Inte isande kallt, men ändå så pass kyligt att det känns uppfriskande med en simtur. Lite hett te passade sedan perfekt efteråt och en stilla stund med brygglyktan tänd och tankarna svävande fritt omkring.


De första höstlöven singlade sakta till marken och solens första strålar silade genom trädens lövverk. Jag var redo att ta mig i kast med alla ”måsten” för dagen.

Ja. nog är väl oktober en väldigt underskattad månad. Ändå är den minst lika härlig som April eller Maj, fast på ett helt annat sätt.

Dagens citat:
En av de lömska farorna med komfortzonen: Du ägnar ditt liv åt att INTE göra det du längtar efter, för du hoppas på att få tid och möjlighet att göra det senare.
Ha en härlig måndag och passa på att njuta av den vackra hösten en smula, vips är den över och vi har vår och sommar igen.
Kram Annika
























































































