Första kvällen med vårkänsla
Hej hej
I ett par dagar fick vi ju rena vårvärmen och med den kom energin, vårkänslorna och ”trädgårdspysslarsuget”. Att bara gå in och sätta sig i TV soffan var då inget som jag vill göra när kvällen kom.


Jag plockade fram min nyservade cykel och trampade ut en runda i solnedgången. Slottsträdgården lystes upp av det varmgula ljuset från den dalande solen. Borta vid badplatsen kunde jag se att bastun var igång för fullt.


Jag cyklade ner en runda till badplatsen där några människor strosade runt och njöt av den vackra vyn. Andra kom överhettade och ångande ut från den vedeldade bastun och sänkte sig frustande ner i det svala vattnet.

Att njuta av bastubad i Gyllebo, är möjligt för alla och envar. Jag själv har dock aldrig bastat här, och jag föredrar nog mina ensammare kallbad där man inte är beroende av bastutider.
Gyllebobastuns hemsida hittar ni HÄR.

När solen försvann ner bakom träden cyklade jag hemåt igen.

På hemvägen såg jag hur Mikkelräv raskade över ängen på jakt efter sin kvällsmat. Med fel objektiv på kameran blev det inte särskilt skarpa foto på den fina räven. Men kanske kan ni skymta honom ändå…

Hundbad
Efter en lång och skön trädgårdsdag med hundarna, så fick vi avsluta dagen med ett härligt skumbad för dem alla tre.


Eller, härligt och härligt … det där stämmer nog inte, i alla fall inte om hundarna får säga sin åsikt. Ingen av dem är stormförtjust i att bada eller i att bli rena heller för den delen. Men ibland så bara måste man!


Fast efter badet brukar de bli som om de är smått galna. Då rusar de runt som förvildade. De hoppar, rullar och beter sig som uppdragna Duracellkaniner. Tills slut brukar de krypa ihop i soffan och trots allt vara ganska nöjda med sin nya våta look.

Dagens citat:
En hund kanske förstör dina skor, men den kommer aldrig att krossa ditt hjärta.
Ha en riktigt fin måndag.
Kram kram
Annika

Första kvällen med vårkänsla Läs mer »


























































































