Vinter, vårfeeling och gulliga gossar.
Hejsan.
Vilka härliga vinterdagar vi haft den senaste tiden. Flera minusgrader har de varit, och för varje gång jag kommit ner till bryggan så har isen växt sig tjockare i min lilla vak. Men jag har hackat och yxat för glatta livet, för när det nu till sist blev lite frost, ja då gällde det att passa på att vinterbada.



En tidig morgon då jag varit svalkat av mig i sjön så skyndade jag mig hemåt igen. Jag hade ju lite roligheter som väntade så då dög det inte att sitta kvar i skogen och uggla.


När jag närmade mig hemmaplan så fick jag ett så kärt möte – en ”gubbe med tre små hundar”. Ja, det var ju min gubbe och mina små hundar som var ute på morgonpromenaden. Lykke blev överlycklig och rusade ivrigt iväg för att möta mig.

Trots att det varit kallt och vinterlikt så har det nästan känts som vår i luften, och av fågelsången att döma så var det mer än jag som fick vårfeeling.

Så blev det då äntligen eftermiddag och mina efterlängtade barnbarn kom hit till oss på besök. Stefan har varit orolig för att bli smittad med barnbasilusker inför sin operation, därför har vi inte träffat dem på länge. Men nu var alltihopa över, så nu väntade en mysig övernattning med Tomelillagrabbarna.

Den här tiden är så härlig tycker jag. Det känns nästan som om vår och vinter går hand i hand.

Dagens citat:
Ett makalöst bra liv innebär avsaknad av problem. Ett makalöst bra liv innebär påfyllnad av kärlek, mening och glädje.
Ha en härlig fredag.
Annika

Vinter, vårfeeling och gulliga gossar. Läs mer »

























































































