Tid att hänryckas.
Hej hej.
Pingsten är en fantastiskt vacker tid på året, och det är inte konstigt att man kallar den för hänryckningens tid.

För mig själv har det i år just inte hänryckts så väldigt mycket…. nej jag har mest snorat, nyst och feberyrat.


Men jag har haft min yngsta dotter Emmy här hemma, och det har varit så mysigt.


Ibland då jag behövt vila en stund på sängen, då har hon pysslat runt i köket. Att höra hur någon stöka runt i huset när man är sjuk det ger en sådan skön och trygg känsla.


När jag kände den ljuvliga doften av nybakad chokladkaka, så tänkte jag för mig själv att jag måste ju vara väldigt lyckligt lottad ändå.


Och nog kan man hänryckas bara av att kunna känna en doft. Doften av en nybakad chokladkaka eller av det vackra nyutslagna blåregnet vid poolen.

Dagens citat:
Lär dig uppskatta vad du har innan tiden tvingar dig att uppskatta vad du hade.
Det finns alltid någonting att njuta av och uppskatta här i livet – det gäller bara att göra sig själv uppmärksam på det.
Kram Annika





































































































