Förkylning och städlördag.
Hejsan.
Efter några veckors jobb, så kom ett litet förkylningsvirus ikapp och fick tag i mig. Inte så att jag ligger däckad eller har någon feber. Nej, nej, det är ingen sådan där riktig mansförkylning. Nej, det är mest bara en massa nysningar i tid och otid, kill i näsa och hals och snuvig.


Städning stod på mitt schema den här helgen, men först behövde både jag och hundarna lite frisk luft för att orka.

Badet hoppade jag dock över, jag tänkte att det kanske inte skulle vara helt bra med förkylning i kroppen. Dessutom var det både blåsigt och lite duggregn, och inte alls så speciellt inbjudande faktiskt.

En stund satt vi på bryggan och laddade inför den väntande helgstädningen. Lakan skulle bytas och tvättas, golv behövde skuras och pälsar skulle borstas och trimmas. För allt det krävdes lite laddade batterier för oss alla.

Det blev ingen superlång runda den här dagen. Mycket skulle göras och förkylningen tog ut sin rätt. Sakta plumsade vi hemåt genom alla fallna löv igen.

Dagens citat:
Det finns ingen garanti för att du alltid lyckas när du försöker, det finns däremot en fullständig garanti för att du aldrig lyckas om du inte försöker.
…atcho atcho prosit…
Kram Annika

Förkylning och städlördag. Läs mer »

















































































