Det första mötet.
Hejsan.
Den där första morgonen som Andréa var här, så sov hon som en liten stock inne i gästrummet.

Min vana trogen så tog jag min ryggsäck och smög ut i gryning för att börja min egen dag med ett gryningsdopp och en lugn stund vid bryggan.

Morgonen var väldigt vacker, och det varma ljuset som flödade över sjön var så stämningsfullt och mysigt.

Fast jag hade en aning bråttom, för om bara någon timme så skulle Scott komma med frukostbullar till Gyllebo. För första gången i sitt liv skulle han träffa den moster vi så ofta berättat om, men som han ännu inte träffat eller lärt känna.

När Scott kom så hade han köpt en liten miniblomma och ett choklad med sig. Det var presenter till Andréa. Fast egentligen ville han helst köpa några bilar till henne, men hans mamma skulle tydligen lägga sig i det där. Nåväl, mötet gick sååå bra. En smula blygt i någon sekund först, men sedan blev det full rulle när Scott skulle visa alla sina maskiner som han har här hos mormor.

Isen var bruten, kan man nog lätt säga, och när morfar Ginko kom hem så fick han ta över lekandet istället. Han är ju trots allt liiiite bättre på både bygge och maskiner än vad Andréa är. Sånt där märker Scott!

Var och en till sitt! Och lilla Lykke verkar ju ha förstått vad Andréa:s specialitet är…

Dagens citat:
Förringa aldrig en blygsam start. Förstora aldrig ett litet misstag. Förkasta aldrig en långsam resa – åt rätt håll.
Ha en fin Alla Helgons Dag.
Kram Annika




































































































