En kväll i Malmö och likadana skogstroll.
Hej hej
Den senaste tiden har det varit blåsigt och kallt här på Österlen. Vårblommorna tycks tveka rejält. Krokusar och andra vårlökar verkar en aning försenade i år, som de är extra rädda och ”farhågsna” av sig . Med den hårda vinden som blåste från öster så har till och med de tuffaste badbrudarna veknat en smula och avstått gryningsdoppen den gångna veckan

Fast en enda morgon var det riktigt lugnt och stilla, den morgonen prickade vi in för ett härligt morgonbad. Temperaturen låg på 3,6 grader i vattnet och vi njöt för fulla muggar. När vi efteråt fått på oss alla våra kläder igen så blev vi båda så fulla i skratt…. den morgonen hade vi råkat ta på oss nästan exakt likadana kläder.

I helgen tog jag tåget in till Malmö för att träffa min yngsta dotter Emmy. Vi strosade i affärer och hade en så mysig eftermiddag tillsammans. På kvällen gick vi på restaurang och njöt av god mat och en liten smarrig drink som avslutning.


Boktips
Ett perfekt tidsfördriv när man åker tåg det är att lyssna på någon ljudbok. På min tur till Malmö lyssnade jag på Lars Lerins lilla berättelse om en sommar i hans liv på 70-talet. Boken heter ”Snigelsommar” och är inläst av honom själv. Hans underbara dialekt gör boken än trevligare att lyssna på.

Dagens citat:
En god vän är som ett fyrklöver. Mer sällsynt att fina och en väldig tur att ha.
Min badkompis, hon som är lite lik mig själv, hon är ett av mina sällsynta fyrklöver.
Ha det gott och kram

En kväll i Malmö och likadana skogstroll. Läs mer »
































































































