Allmänt

Julafton 2016

Kära Blogg
Vår julafton började stilla och skönt.
Vi klädde granen, som i år såg lite märklig ut. Man hade helt enkelt bara klippt till alla grenar så formen skulle bli så  tilltalande som möjligt. Alldeles stympad såg den ut. Stefan tyckte tvärtom att den var väldigt fin med sina justerade grenar och form. Nytt för året var den mexicanska tomten, bulldogen och ängeln som på pricken liknar en präst som jag känner.
Ja, jag gjorde vad jag kunde för att få till lite extra julkänsla för mig och Stefan här hemma.
Såklart var jag tvungen att ta ett ryck på kontoret också. Öppna brev, sortera viktigheter och trött konstatera … alla har ledigt i mellandagarna, alla utom jag! Blääää!!!!
Under min semester har jag hunnit lyssna på två ljudböcker. Först ut var ”Kvinnan på tåget”. Egentligen handlar den bara om en alkoholiserad kvinna som åker tog fram och tillbaka. Det kan kanske höras lite trist, men jag gillade boken väldigt mycket! Den hade ett slut som man inte förväntat sig. Helt klart läsvärd, enligt mig.
Jag har också lyssnat på Jackie Ferms självbiografi, Rövardotter. Också den läsvärd tycker jag.
Resten av min julafton blev lugn och ganska lik en helt vanlig dag.
Något hände med stackars Johnny på kvällen. Plötsligt kunde han knappt gå. Han kunde inte stödja på det ena benet och han såg allmänt olycklig ut. Ja, är det inte det ena, så är det det andra … som flickan sa ….
Dagens tänkvärda ord:
Jag försöker ta en dag i taget,
men sen kommer massor av dagar och attackerar mig på en gång!
Kram och Hejdå Bloggen

Julafton 2016 Läs mer »

Allting har ett slut.

Kära Blogg.
Allting måste ta slut någon gång. Även trevliga solresor till Mexico.
Jag hoppas att vi alla fått små, fina minne att spara i våra hjärtan. Min kropp har visat sig från sin sämsta sida måste jag säga, men jag är väl kanske inte tjugo längre, som jag emellanåt så gärna velat tro.
Jag har försökt trotsa det onda och att svingat mig likt Tarzans Jane i träden som förr. Svindlande härligt!
 
Vår sista dag tillbringade töserna vid poolen, medan jag själv irrade runt på stan efter den där tröjan jag så gärna ville ha, men aldrig hittade tillbaka till.
Sedan packade vi och drog på oss vinterkläderna igen. Efter ett tårfyllt farväl, vinkade vi farväl till Andréa. Jag sa på återseende om 8 månader och vi andra flög hemåt igen. Via Philadephia och London tog vi oss till sist fram till Kastrup, där Jimmyboy också så lägligt hade landat med ett plan från Spanien. Vi trängde in oss i hans bil och styrde kosan mot Österlen.
 
Hemma igen blev jag välkomnade med blöta pussar, viftande svansar, julskinksmörgås och ett litet paket från guldsmeden Lancing.
Tack älskade Stefan för du tagit hand om allt och unnat mig den här semestern.
Älskar dig♥
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
 
 

Allting har ett slut. Läs mer »

Rena rama julafton i Mexico.

Kära Blogg.
Våra sista dagar på vår resa är här.
Vi har haft julafton med Kalle Anka på Youtube,  riktigt tomte, julmusik och julklappar.
 
 
 
 
 
Vi hade köpt julklappar åt varandra. Små saker som skulle symbolisera vår resa. Det slumpade sig så att tjejerna fick t-shirt allihopa. 
 
 
Själv fick jag en stor termosmugg. En sån som alla turister springer runt och sugerr på likt vuxen nappflaskor. En sån som jag verkligen retat mig på.
 
 
Om några timmar checkar vi ut och flyger hem och jag ska medge att det ska bli skönt. Skönt att komma hem till min vardag igen med Stefan och mina älskade hundar.
 
Kram och Hejdå Bloggen.
 
 
 
 

Rena rama julafton i Mexico. Läs mer »

På nya äventyr i Mexico

Kära Blogg
Så var det tid att utforska lite mer av detta underbara land.
Vi hade valt en dag med mycket snorkling. I skrivande stund minns jag inte namnet på de platser vi besökte, men vi hade verkligen en toppendag. Vi snorklade i grottor, i sötvatten och i saltvatten. Härligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Med så mycket upplevelse blev vi så klart rejält hungriga.
Det blev asiatisk mat på kvällen .. med bara pinnar…. och det gick ”sådär”” att peta i sig maten. Fast det vi fick i oss var faktiskt väldigt gott.
 
 
Nu väntar nya äventyr så kram och Hejdå bloggen.
 

På nya äventyr i Mexico Läs mer »

Morgon.

Kära Blogg
Attt ha tre förtjusande döttrar betyder att jag som mamma alltid får vänta.
Jag väntar på att de ska vakna, jag väntar på att de ska bli klara, jag väntar på att de ska hoppa i säng. Ja, jag väntar mest hela tiden.
Den här morgonen fick de sova sin skönhetssömn. Jag vaknar ju ändå själv alltid upp som ett troll så jag bestämde mig för en morgonrunda i Carmen de la Playa.
 
 
 
 
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
 

Morgon. Läs mer »

Fulltaliga.

Kära Blogg.
Äntligen kom då Andrea hit och vi blev fulltaliga.
I värsta ”Canada mundering” anlända hon den här morgonen.
 
 
 
 
Jag har fött tre barn i livet, och inget kan få mig att må bättre än att se dem tillsammans.
Vi spenderade dagen vid poolen och på stranden.  Vi åt och vi shoppade och vi njöt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Nu väntar resten av vår resa i ett underbart Mexico.
Kram och Hejdå Bloggen
 
 

Fulltaliga. Läs mer »

Hotell Royal tar emot oss.

Kära Blogg.
Det var dags för oss att byta hotell. 
Så vi lämnade ett paradis och anlände till ett annat.
 
 
 
 
 
 
 
Här är galet fint, människorna trevliga och jag tror jag håller på att bli lite kär i detta land.
 
 
 
 
 
 
Livet är gott och snart – mycket snart – kommer Andrea. Kram och Hejdå Bloggen.
 

Hotell Royal tar emot oss. Läs mer »

Utflykt till Tulum och Akumal

Kära Blogg.
Den här dagen stod utflykt på vårt schema. 
Första stoppet för dagen blev vackra Tulum. 
”Det känns som vi är med i Jurassic Park”, sa töserna.
Underbart vackert.
 
 
 
 
Vårt andra stopp för dagen blev Akumal.
Jag drömde, likt många andra, om att simma med delfiner. Men eftersom resten av familjen är delfinaktivister och inte vill att fler delfiner ska begå självmord som den välkände Flipper gjorde, fick jag sluta drömma.
Istället valde vi något ännu häftigare. Vi åkte till Akumal där vi simmade med de ofantligt stora havssköldpaddorna. Lugna och fridfulla gick de där på botten och åt sjögräs. Bara någon meter ifrån oss. Då och då simmade de upp till ytan, sidan om oss, för att andas. 
Det var en häftig upplevelse att få uppleva dessa bedårande djur i sin naturliga miljö. Fria att simma ifrån oss precis när de ville. En upplevelse långt bättre än att beskåda de sorgsna delfinerna med fejkade leende, de som bara har en enda önskan …
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
Efteråt fick vi duscha lite provisoriskt bakom en ICA affär. Det spelade ingen roll. Bästa upplevelsen på länge.
 
 
 Nu är jag också delfinaktivister.  Så det så!!
Kram och Hejdå Bloggen.
 
 
 

Utflykt till Tulum och Akumal Läs mer »

Hotell Grand Riviera Princess.

Kära Blogg
Livet i Mexico rullar på. Eller man kan säga, det flyter fram. Lugnt och behagligt.
Jag hade bestämt mig för att äta lite extra nyttigt de dagar jag är här. Fast nu har jag ändrat mig lite. Det får vara måtta på nyttigheter.  Spenat och kaktusdrink till frukost var inte riktigt min melodi.
 
 
 Här på hotellet är det inte bara tvåbentingar som bor. Här bor också en stor flock näsbjörnar. De är så väldigt söta. De finns överallt här. Inte det minsta påträngande är de, utan deras uppgift är bara att äta farliga kryp, såsom skorpioner och annat obehagligt. Mysiga djur.
 
 
 Här bor också en massa kräldjur. De jag sett är ödlor i alla de storlekar. Men här är ett träsk som man passerar när man går till stranden och där var det visst en krokodil igår. Framöver kommer jag hänga där lite mer med min kamera … tror jag.
 
 
Till sist kan jag bara dystert konstatera att tacos, det är ingen maträtt som di här mexicanarna  kan tillaga. Inte särskilt gott i min smak.
 
 

 
Kram och Hejdå Bloggen.
 
 
 
 
 
 
 

Hotell Grand Riviera Princess. Läs mer »

Rulla till toppen