Tobisborg

Korvgrillning med goda vänner.

Hej och halloj

I förra veckan då jag hade semester så träffade vi kära vänner för lite enkel korvgrillning.

Vi hade bestämt att ses vid Vårhallen strax intill Tobisborg. Kvällen var solig och fin och vi kunde inte ha önskat oss en härligare försommarkväll att träffas.

Man behöver inte konstra till saker så förtvivlat mycket, en enkel korv i bröd är en oslagbar maträtt, ja nästan en delikatess faktiskt. Får man sedan sitta på en sådan här härlig plats i goda vänners lag, då är livet på topp.

Enda smolken i bägaren var att kvällen gick alltför fort. Men sommaren ligger framför oss, så jag hoppas vi hinner med ännu en korvgrillning, och då kanske på en annan plats.

Fint inför Morsdag.

Jag och Stefan har hunnit vara på våra föräldrars gravplatser för att göra lite sommarfint inför Morsdag. Torkan har gjort att det inte är helt enkelt att hålla blommorna fina, men vi valde isbegonier som brukar klara lite tuffare förhållanden.

Jag hade gärna plockat vars en bukett liljekonvaljer åt våra mammor, men så blev det inte i år. Det får vi hinna med nästa år istället.

Småjogging och ryggbesvär

Under min semester har jag även passat på att ta tag i min krånglande rygg. Fyra gånger har jag varit hos en underbar kiropraktiker i Tomelilla. Även om jag inte är besvärsfri så har jag fått betydligt mindre ont på nätterna. Nu är det övningar som gäller, och jag har lovat, jag ska aldrig sluta med dem.

Små joggingturer i sakta tempo har också funkat. I sakta lunk har jag sprungit ner till bryggan där jag tagit mig en simtur för att sedan sitta och bara njuta av livet en stund, innan jag vänt tillbaka hemåt.

Dagens citat:

Om du vill göra något, så gör det bara. Livet är kort och tar slut fortare än man anar. Vissa som väntade på ”rätt” tillfälle, fick inte fler tillfällen. Bara gör det.

Vissa saker som är mindre kul, ja faktiskt riktigt tråkiga grejer, de kan man välja att skjuta upp lite och göra lite mer sällan. På så vis hinner man ju inte med så många tråkiga saker totalt i livet. Smart, eller hur?

Ha det gott.

Kram Annika

Korvgrillning med goda vänner. Läs mer »

Tobisborg.

Hejsan.

Vi sög ut det sista av vår semester förra helgen. Först startade jag min dag med en skön tur tidigt i gryningen.

Trots att det sedan blev en ovanligt lat dag kom hungern smygande framemot kvällen.  Det fick bli ett besök på Tobisborg och den nystartade restaurangen där.

Så mysigt, så gott och vilken fantastiskt vacker miljö!

Stefan som gått ner en massa kilon och blivit mager som en ”jakthung” (hans egna ord) lät sig väl smaka.

Vi tackade för oss, kikade till kaninerna och for hem till Gyllebo igen.

Dagens citat:

Det största fel du kan göra i livet, är att evigt vara rädd för att göra ett.

Den som aldrig göra några fel, gör förmodligen inte särskilt mycket. Man måste våga misslyckas!!!

Ha det gott och kram Annika

Tobisborg. Läs mer »

Rulla till toppen