mistel

Den viktiga misteln.

(inlägget innehåller reklamlänkar)

Hej hej

Hur har ni det? Hos mig har det hänt lite oförberedda saker som gjort att jag fått stuva om lite i schemat och i min sista arbetsvecka innan julefriden kan infinna sig. Men sådär är det vet ni, saker händer och annat får tas om hand. Men en sak har jag hunnit med. Den viktiga misteln.

Misteln hänger där på sin vanliga plats. För hur det än är så är ändå kärlek och gemenskap det viktigaste på hela julen. För mig har misteln alltid varit symbolen för just det!

-aaa va du e glytted, fnyser Sefan, när jag står där och plutar med munnen. Fast han linkar ändå fram och ger mig en glödande kyss. Så glyttigare än så, det är jag nog inte.

Kvällens citat:

När Tomten frågar ”finns här några snälla barn”?, svarar jag alltid ”jaaa” … tänk han fattar aldrig att jag varken är ett barn eller särskilt snäll. Lättlurad.

Tips: när man ska stå där och tindra med ögonen under misteln så är det förträffligt med en bra mascara. I alla år har jag använt den HÄR. 38 graders mascaran. Den sitter där den ska och det blir så bra resultat tycker jag. Av naturen har jag fått ganska långa ögonfransar. Att mina ögondroppar mot starr även har ”kraftig hårväxt” som sin biverkan, det kan jag bara tacka och ta emot för. Inget ont som inte har något gott med sig. Nåväl, fler skönhetsprodukter hittar ni HÄR.

Kram Annika

 

Den viktiga misteln. Läs mer »

Min lille gran, du är så fin …

Gomorron.
Så är det då lillejulafton. Hos oss har både julgranen och misteln nu kommit på plats inne i huset.
Här hemma brukar julgranen inte få komma in förrän tidigast två dagar före julafton. Det är en tradition och vi har alltid så mysigt när vi klär granen tillsammans.
Så egentligen är det där myset viktigare än själva julgranen.
I år har vi en riktigt fin gran. Det är en kungsgran som kommer från en lokal julgranshandlare här på Österlen. Jeppsons granar utanför Gärsnäs.
Vissa år har vår julgran varit allt annat än vacker. Fast egentligen spelar det ju ingen roll. En ful liten gran har ju också sin charm. Och som sagt, det viktigaste för mig är ju myset.
Som vanligt åker allt mitt gamla julgranspynt fram. De guldiga änglarna som Emmy gjort av makaroner och fjärilspasta. Den sura garntomten som Amanda gjort i skolan och de små gunghästarna i guld som jag fått av min mamma för länge sedan.
Men jag har också lite exklusivt pynt från Georg Jensen som jag fått av Andréa. Alltihopa i en skön, salig blandning. Varje sak så värdefull för mig.
Nytt för i år är en rar liten primadonna och en vit enhörning.
Och såklart, som alla år, är nu även en  mistel upphängd. Jag älskar mistlar. Jag älskar känslan av att det liksom ligger kyssar på lur i hela huset. stora härliga julpussar.
Ja, jag tror faktiskt att Stefan också gillar det här med mistlar.
Ett år var han alldeles vild och galen, då gav han sig till och med på tomten …
Dagens citat:
”Om julen inte finns i ditt hjärta kommer du inte heller att finna den under granen”.
Hoppas ni alla får en underbar lillejul och lördag. Jag ska koka skinka och fixa klart med all julmaten, sedan tjuvstartar vi med lite mysig samvaro i glada vänners lag. En klapp till julklappsspelet ska inhandlas. Jag vet redan vad … något som säkert kommer till nytta … någongång …
Ha det härligt mina fina läsare
Kram Annika

Min lille gran, du är så fin … Läs mer »

Rulla till toppen