En kall morgon med en liten isvak.

Hej hej

I måndags knäppte det till och vi fick riktigt kallt. Över hela landet har ”Kung Bore” härjat med snöfall och vinter så det varit en massa vädervarningar överallt.

När det är minusgrader här hos oss, så brukar det ju betyda att det blir is på sjön.

Faktiskt hade det under natten frusit till så pass mycket att jag kunde knacka hål för årets första isvak. Att bada isvak när man är ensam brukar jag försöka undvika av säkerhetsskäl, men ibland måste man ändå våga ta lite risker…  efter badet ringde jag hem till Stefan så han skulle veta att jag överlevt… Han hördes mest förvånad över att jag ringde🤣

Vattnet hade sjunkit till bara en enda fjuttig grad, och kan i princip inte bli så mycket kallare nu. Morgonen var otroligt vacker, och när det ljusnade så fortsatte jag min runda mot badplatsen och de andra bryggorna.

Vid ”Munkagången”, precis där som vattnet inte brukar frysa till förrän till allra sist, låg alla gässen ihop trängda och skränade och väsnades som småbarn.

I slottets hagar stod hästarna ”Stor och Liten” och såg ut att njuta av den friska och kalla morgonluften. När det nu ändå är vintermånader så passar det bra att det också är vinter på riktigt och inte någon halvdan gråmulen höstliknande årstid som inte gör oss människor särskilt glad. Men det är jag som tycker så. Jag vet ju att inte alla håller med mig i den frågan.

Julkort till Kanada.

Så kom mitt julkort äntligen fram till min dotter i Kanada. Det är ju inte så mycket att komma med, men jag tror ändå att det är kul att få något hemifrån. Hoppas din jul varit bra där borta min lilla tös i fjärran land.

Dagens citat:

En dag kommer dina barn bara att ha bilder på dig. Se till att du är med på dem. Oavsett hur du ser ut. De kommer inte bry sig om ditt hår, smink eller kropp. De vill bara se dig.

Visst är man så tacksam för de foto som finns på sina föräldrar, att ha dem nu är guld värt.

Ha en riktigt fin söndag.

Kram Annika

En kall morgon med en liten isvak. Läs mer »